Cum arată topul celor mai disprețuiți directori din tech

de: Alexandru Puiu
27 02. 2016

Totdeauna am avut o fascinație pentru statistici, iar topul celor mai disprețuiți și apreciați directori din tech nu trebuie trecut cu vederea.

Un nou studiu publicat în urmă cu câteva zile de cei de la Morning Consult ne oferă mai multe ierarhii cu persoanele importante din domeniul IT la nivel global. În mod evident, nu putea lipsi nume precum Tim Cook sau Mark Zuckerberg, dar mai sunt incluse și alte personalități despre care s-ar putea să nu știți foarte multe.

În primul rând, cei mai populari directori de companie ce activează în tech sunt Tim Cook și Mark Zuckerberg. Tot ei reprezintă și personalitățile despre care persoanele chestionate au părere favorabilă, 39% pentru CEO-ul Apple și 48% pentru CEO-ul Facebook. Un pic ciudat este faptul că, din acelaș eșantion reprezentativ de 1935 de persoane, cei mai mulți participanți la studiu îl disprețuiesc pe Zuckerberg, în timp ce Cook a ocupat poziția a treia când vine vorba de opinii negative despre personalitatea și acțiunile sale.

O problemă previzibilă în realizarea unei astfel de analize ține de faptul că prea puțin dintre cei chestionați au auzit vreodată de nume precum Satya Nadella, Elon Musk, Jeff Bezos sau Travis Kalanick. Tocmai din acest motiv, cifrele de apreciere sunt destul de inutile dacă nu le compari sau le scazi din cifrele care exprimă dezacordul față de o persoană inclusă în top. Pe acest principiu, CEO-ul Amazon, Jeff Bezos este cel mai plăcut de public, Larry Page, CEO-ul Alphabet și co-fondatorul Google este pe pe poziția a doua, urmați de Satya Nadella și Elon Musk. Pe poziția a cincea, cu același număr de voturi sunt Cook și Zuckerberg. Top este încheiat de Jack Dorsey de la Twitter și Travis Kalanick – Uber, cel mai disprețuit CEO din tech.

Nivelul de încredere în acești oameni menționați mai sus și în brandurile pe care le reprezintă, a fost de asemenea un criteriu de sortare. Pornind de la această premisă, 57% dintre cei chestionați au încedere în Amazon. Pe ultima poziție s-a aflat Uber și al său lider cu doar 18%. În Apple au încredere 54% dintre persoanele chestionate, în timp ce doar 32% dintre indivizi sunt liniștiți când postează informații pe Facebook.